Wydawałoby się, ze nic prostszego – wystarczy przecież zrobić dystrybucję w aptekach i sklepach medycznych, przeszkolić sprzedawców oraz przedstawić produkt lekarzom, tak by podkreślić jego korzyści.
I sukces gwarantowany.
Owszem, pod warunkiem, że firma posiada w Polsce swoje struktury, zarówno na rynku aptecznym jak i medycznym.
Niestety – globalny producent nie posiadał zespołu promocyjnego, a lokalny dystrybutor działał wyłącznie w kanale dystrybucyjnym, co oczywiście nie wystarczało na etapie budowy świadomości. Poza dystrybucją trzeba było jeszcze wielokanałowo zadbać o sell-out i to bez budżetu ATL. Brzmi jak wyzwanie?
Nie dla QAH.
W ramach skoordynowanej kampanii dla klienta zrealizowaliśmy:
A co z lekarzami?
Efekty*: Spektakularny wzrost świadomości marki wśród lekarzy i farmaceutów!
Lekarze:
Świadomość top of mind wśród lekarzy: 71%
Spontaniczna świadomość marki (znajomość marki) 81%
Wspomagana znajomość marki 96%
Farmaceuci:
Świadomość top of mind: 26%
Spontaniczna świadomość marki (znajomość marki) 50%
Wspomagana znajomość marki 83%
*Badanie realizowane przez klienta w 2027 roku, po 2 latach kampanii realizowanej przez QAH